Ak farmári sú dnes v Bratislave, kto vlastne pracuje na poliach Slovenska?

21. júna 2018, asimo, Nezaradené

Klimaticky máme posun tak o 40 – 60 dní a teda v júli zvyčajne už naplno bežal boj o úrodu na poli. Alebo sa odušu zavlažovalo. Dnes to máme 21.júna a ten posun „vyzerá“ tak na prelom júla/augusta.Áno – žatva. A kde sú farmári? Na poli nie sú. 

Sú pred Úradom vlády! Sú pred ministerstvom pôdohospodárstva. Piknikujú namiesto holandských a belgických turistov na petržalskej strane Dunaja. Domov sa nezberajú…

Ak sú teda farmári v Bratislave, kto teraz vlastne pracuje na poliach Slovenska? Nemajte to verejnosti za zlé, farmári naši. Na slovenských poliach od mája do septembra tvrdo pracovali gazdovia a poľnohospodári a bolo to jedno, v akej politickej situácii. Dokonca aj počas horúceho leta 1968 zásobovali prednostne Bratislavu pšenicou a z tej múky slovenskí pekári piekli známe to „dubčekovské rožky“…a čo doniesli do Bratislavy FARMÁRI? …nepokoj a zmätenie v dušiach – lebo ozaj – A KTO TERAZ PRACUJE NA TÝCH POLIACH, ktoré tak vehementne požadujete?

Som nasrdeným Slovákom, lebo sa mi nepáči, ak „oranžové kiskiády“ zasahujú už aj do boja o každodenný chlieb. Nie že by som bol uletený z toho dnešného bruselského kapitalizmu tu na Slovensku, ale predstavte si, že by prišli do Bratislavy takto POLITICKY protestovať lekári a zanechali opustené nemocnice …

Ak by som nemal rodinu na vidieku, aj by som týmto farmárom s naleštenými novými traktormi (jeden stroj tak dvestotisíc Eur)  aj uveril. Ale moji príbuzní na telefonát, prečo nie sú v Bratislave odpovedali:

„Nemáme čas, musíme zavlažovať – nemáme čas, súri nás úroda – nemáme čas, vykopávame zoschnuté zeleniny…“ A TAK SA PÝTAM: Kto robí na slovenských poliach, ak sú farmári v meste?